Вредновање квалитета рада школе

Детаљно испитивање и вредновање квалитета рада, такозвана екстерна евалуација – до сада најозбиљнија провера која ће дати темељну процену испуњености образовно-васпитних стандарда – почела је и у нашој школи.

Просветни саветници, задужени да прегледају школску документацију, присуствују настави, интервјуишу ђаке и запослене и дају објективан суд о условима боравка и рада, стручности предавача, успеху ученика у школама… су на почетку великог посла чији је циљ унапређивање квалитета и достизање стандарда у што више школа у што краћем року.

Вредновање у школи „Јован Поповић”  Сусек је почело данас. У току су обиласци часова код различитих наставника, млађих и старијих разреда, природних и друштвених наука… На основу посете часовима добићемо оцену квалитета наставе у целој школи. Разговараће са групом ученика млађих разреда, групом ђака од петог до осмог разреда, родитељима, представницима школског одбора, наставницима, управом школе…

Обилазак је обухватио и наша комбинована одељења у Баноштору. Из Школске управе Нови Сад  стигла нам је мр Драгана Малешевић. Свако је радио свој посао. Учитељи свој део посла – односно наставу, саветница је час пратила кроз различите параметре: диференцираност,  иновативност, стандарде… и још  бројне области.

А деца, деца су уживала. Спонтана, већ каква су иначе и срећна што имамо госте.

Поставила сам своје припреме. Пошто радим у комбинованом одељењу у питању су две наставне јединице.

I разред  Српски језик: Обрада слова Х и Ж

Српски језик – писана припрема

Презентација – Обрада слова Х и Ж

III разред Математика:  Одузимање десетице од троцифреног броја – увржбавање

Математика – писана припрема

Слајд провера

Categories: Актуелности | 16 коментара

Кретање чланака

16 thoughts on “Вредновање квалитета рада школе

  1. Divni ste što delite svoja iskustva sa nama! I pripreme koje su bile pred nadyornicima su tu.Da li ste znali kog dana dolaze u Vašu školu? Poz. od koleginice iz Lazarevca!

    • Наравно. Обавештени смо недељу дана раније. Директор је и сазвао Наставничко веће и упознао нас са временом и распоредом посета по одељењима. Такође смо информисани који су саветници распоређени на сваком часу. А што се тиче поделе искустава, можда ме је време прегазило али несебичност и даље сматрам врлином. Велики поздрав за колегиницу из Лазаревца! 🙂

      • Svaka Vam cast, na negovanju vrlina koje u današnje vreme uopšte nisu priznate! Takvi ljudi, kao Vi, su prava dragocenost!

      • После Вашег коментара почећу да осећам гордост а то баш и није врлина. Шалим се. 🙂 Хвала Вам Јасмина на коментару и једна изрека коју сам давно чула а могла бих је искористити за Вас, Светлану и многе пријатеље блога а она гласи: „Исти се истим радују“.

  2. Повратни пинг: Флипнути на добар начин « Био-блог

  3. Natasa

    Svaka cast

  4. Х и Ж – обрада слова! Не могу а да не учиним извјесну паралелу! Мој пок. учитељ Бранко Ш. са својих пет разреда учитељске школе – из провинцијске Дервенте – (година 1954) написао би (нацртао би) бијелом кредом у горњем лијевом углу табле (иста је стајала на оном познатом троношцу) одређено слово, показао технику писања (редосљед потеза) рекао пар ријечи засићених тим гласовима које смо одмах претварали у слова, и то би било све! Сутра му покажемо наше домаће вјежбе (ако је шта преостало необрисано на оним чувеним таблицама, јер свеске нисмо имали) мало поновимо, па онда витешки даље освајамо нова слова и цифре!
    То би данас било неодрживо. Јасно! Али је се бојим и ове перфекције, могао бих чак рећи педагошког егзибиционизма, тј. писања читаве студије (ч. припрема) за нешто што није баш компликовано. Ако се томе пројекту часа придодају анимације, разни http linkovi, па којекакве апликације и пројекције, па затим наведу силни васпитни, образовни, функционални, и ко зна како још дефинисани циљеви и стандарди (разрађени „корак по корак“ ) – није ли превише!?

    Питам се који наставник може да у току године уради око 800 студија, пројеката (ч. припрема) из различитих области (36 седмица x 5 дана x 4-5 часова седмично). Хоће ли од тога учитеља након 15-ак година рада остати само угарак! Знам младе колегице и колеге који су имали нападе гушења, силан стрес, стомачне тегобе и сл. при помену експерименталних часова пред савјетницима, директорима или инспекторима! Не оспоравам модерност и осавремењавање, ни техничко-технолошке могућности, ни учитељску креативност, ни оданост дјеци, ни занесеност позивом, али, чини ми се, модерна педагогија (која хронично пати од комплекса ниже вриједности (у неким земљама нема статус науке, него је дио примијењене психологије!) ПРЕТЈЕРУЈЕ. И сами савјетници су под притиском и присмотром просвјетних власти ако сваке године не додају нешто као свој „теренски“ прилог Њеном Величанству педагогији и методици…
    Ако се добро сјећам, говорили су нам: златно је правило пегагодије: ЗНАТИ ШТА рећи, а затим КАКО рећи! Ово КАКО на другом је мјесту!
    Заправо бојим се да се екстра перфектна припрема не изроди у супротност – у блокаду ИЛИ ФОРМАЛИЗАМ!

    • Да, сада је јако захтевно написати припрему а прошли смо бројне семинаре, више стотина сати усавршавања, сада и онлајн обуке. Са друге стране, наш посао је стално на провери. Оно што нам може олакшати посао су базе изузетних припрема и презентација за часове где су детаљно разрађене наставне јединице а аутори су колеге учитељи и наставници. Посебно су драгоцене: „База знања“ Креативне школе, „Зборник радова Дигитални час“ и „Примери добре праксе“ Савеза учитеља Србије. Сваке године ови примери из праксе се увећавају тако да ћемо моћи користити и прилагодити раду велики број припрема. Како то већ бива из квантитета стиже се до квалитета.
      Што се тиче педагогије ту је пуно разних теорија које у учионици једноставно падају у воду. Пракса потврди или демантује све што нам се сервира.
      Када помињете формализам, вероватно мислите на активност ради активности. Мада је формализам у настави заступљен у континуираном излагању (предавању ex cathedra), диктирању, сугерисању одговора и натукницама.
      И наравно, у праву сте, ЗЛАТНО правило педагогије је увек актуелно.
      Велики поздрав.

  5. Svetlana

    Entuzijazam, strucnost, kreativnost ili tek nesebicna zelja za podelom iskustva i profesionalnih saveta, tek ovaj blog predstavlja pravu riznicu dragocenih podataka u pozivu (ili bolje receno – misiji) ucitelja. Hvala Vam beskrajno u ime svih nas koji smo na Vasem blogu…

    Postovana Djurdjica, mozete li nas obavestiti o izvestaju eksterne komisije u Vasoj skoli?
    Na sta posebno treba obratiti paznju, na cemu su savetnici insistirali prilikom posete casovima, kakva pitanja su postavljana nastavnicima, deci, roditeljia i sl ?

    Unapred zahalna
    Svetlana

    • Nisam baš najbolje upućena u sva dešavanja, jer smo mi imali samo obavezu oko časa. Časovi su procenjivani kroz različite aspekte počevši od ostvarenosti obrazovnih standarda. Mislim da je dobro pripremiti čas gde se primenjuju savremena metodička znanja. Kolege iz centralne škole su imale neku vrstu intervjua. Kroz razgovor su mogli da predstave svoj rad, unapređivanje rada kroz seminare i primenu stečenih znanja. Pedagoška služba je predstavila svoj rad uz dokumentaciju, direktor škole isto tako. Sadržaj razgovora sa roditeljima i učenicima nije mi poznat. Rezultate ćemo saznati kroz nekoliko nedelja, kada se sve obradi. Ocenjuje se ocenama od jedan do četiri. Žao mi je što nemam detaljnije informacije jer su svi ti segmenti provere urađeni u centralnoj školi. Pozdrav i hvala na lepim rečima. 🙂

  6. Sanja

    Koleginice,da li može da se priprema štampa ili mora da se piše?Pošto sam čula da mora da se piše.Hvala.

  7. Ђурђице, постоји могућност да посете и моју школу у јануару. Да ли су вам тражили неке фацкиле са ранијим припрема, материјалима, или само за часове које су посетили. Чула сам да инсистирају на интерактивној настави и савременим методама рада. Какав је ваш утисак, да ли заиста помажу консултације са саветницима.
    Поздрав!

Постави коментар

Блог на WordPress.com.