Трећи разред

ГЛАВНА СТРАНА        ПРВИ РАЗРЕД       ДРУГИ РАЗРЕД        ЧЕТВРТИ РАЗРЕД

Наставни материјали за трећи разред

Српски језик:

Naučili smo u II razredu

Inicijalni test III srpski jezik

Rečenice

Jesen

Septembar Dusan Kostic

Subjekat i predikat

Umanjeno i uvećano značenje reči

Umanjeno uvećano

Zajedničke i vlastite imenice

Rod i broj imenica

Imenice

Glagoli

Veliko slovo

Veliko slovo u pisanju imena naroda I

Veliko slovo u pisanju imena naroda II

 Reci istog oblika

Polugodiisnji test

Vrste reči i njihova funkcija u rečenici

Pridevi 

Prisvojni pridevi

Suglasnik J

Upitna rečca LI

Skraćenice

Mesto vreme i način vršenja radnje

Mesto, vreme i način vrsenja radnje I

Upravni govor vežbe

Prolece Govorna i pismena vezba

Postuj tacku

НОВО! Већ дуги низ година користим задатке из Збирке модела задатака по нивоима постигнућа за трећи разред коју је урадио Завод за вредновање квалитета образовања Ови задаци су коришћени у  оквиру Националног тестирања ученика трећих разреда 2004. године. Задатке сам прилагодила настави, односно урадила наставне листиће по нивоима и областима (и наравно,  добила сагласност да их поставим).

Да бисте боље разумели поредак нивоа прочитајте сликовито објашњење из Збирке. „Нивои  постигнућа повезани су један са другим на сличан  начин  на који се фигуре руских Бабушки умећу једна  у другу. Највећа Бабушка је ниво А. Као што велика Бабушка садржи у себи све мање тако се и овде очекује да ученици који решавају задатке  на нивоу А решавају и све друге задатке испод тог нивоа. Најмања Бабушка је ниво Д и један број ученика може да реши само задатке који припадају том нивоу, али не и задатке са виших нивоа“.

Citanje nivo А  Citanje nivo B  Citanje nivo V   Citanje nivo G  Citanje nivo D  

Gramatika nivo A  Gramatika nivo B  Gramatika nivo V    Gramatika nivo G   Gramatika nivo D

Knjizevnost nivo B  Knjizevnost nivo V  Knjizevnost nivo G Knjizevnost nivo D    

Pisanje nivo A  Pisanje nivo B  Pisanje nivo V   Pisanje nivo G  Pisanje nivo D  

Semantika nivo A  Semantika nivo B  Semantika nivo V  Semantika nivo G Semantika nivo D 

Stil nivo B  Stil nivo V

Sistematizacija

Математика:

Naucili smo u drugom razredu

Inicijalni test

Pisanje brojeva do 1000 

Čitamo i pišemo stotine

Brojimo od 100 do 200 Brojimo od 200 do 300 Brojimo od 300 do 400  Brojimo od 400 do 500  Brojimo od 500 do 600  Brojimo od 600 do 700  Brojimo od 700 do 800   Brojimo od 800 do 900   Brojimo od 900 do 1000  Brojimo po 10 do 1000

Broj po broj

Upoređujemo trocifrene brojeve

Brojevi do 1000 čitanje i upoređivanje  

Prethodnik i sledbenik

Brojevi do 1000 vezba 

Brojevni nizovi u prvoj hiljadi 1  Brojevni nizovi u prvoj hiljadi 2  Brojevni nizovi u prvoj hiljadi 3

Sabiramo trocifreni broj sa jednocifrenim

Oduzimamo jednocifreni broj od tocifrenog

Sabiranje trocifrenog i dvocifrenog broja

Sabiranje i oduzimanje trocifrenog i jednocifrenog broja 

Sabiranje i oduzimanje trocifrenog broja i dvocifrenog

Oduzimamo dvocifrene od trocifrenih brojeva

Sabiranje trocifrenih brojeva

Oduzimamo trocifrene brojeve

Sabiranje trocifrenih brojeva Izracunaj i oboj 

Zavisnost i stalnost zbira

Zavisnost i stalnost razlike 

Jednacine sa sabiranjem i oduzimanjem

Rimske cifre I nivo

Rimske cifre II nivo

Rimske cifre III nivo

Rimske cifre 

Kooperativni rad Sastavljamo brojeve rimskim ciframa

Seckalica Obucite rimskog vojnika

Polugodišnji test 

Merimo

Krug i kružnica

Uglovi

Množenje dvocifrenog broja jednocifrenim

Množenje trocifrenog broja jednocifrenim

Deljenje razlike brojem

Mnozenje dvocifrenog broja jednocifrenim

Mnozenje trocifrenog broja jednocifrenim

Mnozenje zbira i razlike brojem

 Deljenje jednocifrenim brojem

Deljenje

Deljenje dvocifrenog broja jednocifrenim brojem

Deljenje mnozenje

Pismeno mnozenje i deljenje

Pismeno deljenje 

Zavisnost proizvoda od promene cinilaca

Crtamo pravougaonike i kvadrate 

Obim pravougaonika i kvadrata 

Тrougao vežbanje 1

Тrougao vezbanje 2

Trougao Crtanje

Obim trougla

Pismeno oduzimanje

Pismeno oduzimanje Sastavi sliku

IPismeno sabiranje i oduzimanje

Pismeno sabiranje i oduzimanje do 1000
Pismeno sabiranje u okviru prve hiljade

 Pismeno sabiranje i oduzimanje dvorac

Pismeno sabiranje i oduzimanje

Pismeno oduzimanje i sabiranje

Pismeno sabiranje trocifrenih brojeva

Oduzimamo trocifrene brojeve

Pismeno oduzimanje trocifrenih brojeva

Pismeno sabiranje bez prelaza

 Pismeno Sabiranje i oduzimanje po nivoima

Jednačine

Jednačine I

Jednačine i nejednačine

Jednačine i nejednačine I

Matematicki izrazi vezba 

Razlomci Dopuni

Razlomci 1

Razlomci

Razlomci Iseci

 Redosled racunskih operacija

Sasvim mala kombinatorika

Žongliramo brojevima – Dodatna nastava 

Cifre i brojevi Dodatni zadaci 

Izracunajte numericku vrednost znakova – Dodatna nastava

Zadaci za domišljate

Desifrovanje i magicne šeme

Sistematizacija

Природа и друштво:

Reljef i vode u kraju

Orijentacija u prostoru 

Stanovnistvo 

Temperaturne skale

Suma

Livada

Sta ce magnet privuci

Sistemtizacija

70 коментара

70 thoughts on “Трећи разред

  1. Повратни пинг: Наставни материјали « Испеци па реци деци

  2. Marina Radić

    HVALA KOLEGINICE!

  3. Marina Pazinovic

    Hvala na nesebicnosti i divnim idejama.pozdrav!

  4. hvala..divni ste!

  5. Повратни пинг: За мање од девет месеци – 100000 хиљада посета « Испеци па реци деци

  6. Mirjana Lucic

    Da vas nema trebalo bi vas izmisliti!! Hvala puno na lepim idejama!!

  7. hvala na lepim idejama

  8. Hvala!!!!!!! 🙂

  9. Vesna

    Hvala :)))

  10. Milena

    Jedino mogu reci da cesto posecujem vase stranice i odusevljena sam. Veliki pozdrav!!!

  11. Danijela

    Hvala na lepim idejama ! 🙂

  12. nale

    Svaka cast,verovatno vam je puno truda i vremena trebalo za sve ovo a i kreativnosti.Pozdrav,koleginica

  13. Dusica

    Postovana, zovem se Dusica i nastavnica sam srpskog jezika i na vas sam slucajno nabasala trazeci nesto drugo! Divim Vam se na spremnosti ida svoje znanje i umenje podelite sa drugima sto vas vec svrstatav u ljude 21. veka. Odmah sam naravno prosledila vas sajt koleginicama, uciteljicama koje su odusevljene sadrzajem i vrlo cesto koriste materijal sa Vaseg sajta. Jos jednom sve cectitke!

  14. Dusica

    Izvinjavam Vam se zbog pravopisnih nedoslednosti u kucanju yamenice Vi i Vas, nova tastatura pa se ne snalazim bas!

  15. Milkica

    Ништа у животу није случајно. Трагајући за квалитетним наставним материјалима, наиђох на Вас. Срећна сам што још увек има учитеља који су спремни да несебично пренесу оно што знају. Хвала Вам на дивним идејама.

  16. Marija

    Mogli biste da prosirite program za prirodu i drustvo…evo ne mogu da nadjem vreme i vremenska razdoblja..

  17. Каћа

    Mnogo hvala nasoj Djurdjici i imam jedno malo pitanje za nju!Da li mislite da roditeljio treba redovno da dolaze u skolu i proveravaju svoju decu? Naravno Vas odgovor sigurno pozitivan,ali bas sam za polugodiste imala roditeljski sastanak,i naravo zamolila roditelje da u skolu dolaze BAR JEDNOM mesecno.A oni su mene piali zasto kada njih deca ne lazu,a ja sam na to pitanje odgovorila kratko i jasno:,,Pa ni ja Vas ne lazem“.Zelim da cujem Vase misljenje o ovome?

    • Погрешна је, иако нажалост доста устаљена, логика родитеља који сматрају да, ако им дете има добре оцене у школи, они немају потребе да долазе на обавезне родитељске састанке. Разлози за слаб одазив родитеља су углавном презаузетост родитеља пословима, неблаговремена обавештеност (деца често не кажу родитељима за састанак због лоших оцена или лошег понашања) и незаинтересованост родитеља да дођу у школу.
      Код нас у школи су индивидуални разговори уведени у распоред часова ученика. Једном недељно смо у школи на располагању родитељима за све оно што их интересује. Уколико се појави потреба обавештавамо родитеља да дође на разговор. И ту нема правила неки родитељи долазе више пута у току месеца а неки никад.
      Да завиримо у резултате Националног тестирања ученика четвртих разреда 2006. године где:
      „У изради домаћих задатака 14% ученика свакодневно има помоћ родитеља, 59% повремено и 27% никада. Статистички значајно већа постигнућа бележимо у групи ученика којима нико у кући никада не помаже у изради домаћих задатака (72%), а мања постигнућа код деце која такву помоћ имају редовно (60%). С обзиром на то да се очекује да су ученици IV разреда самостални у учењу, овакав податак је очекиван.“
      Исто тако, без обзира на све видове сарадње, боља постигнућа имају учитељи који се ослањају на сопствене снаге. Препоручујем да погледате комплетне резултате Националног тестирања

      Click to access dok225-srp-Testiranje_cetvrtog_razreda.pdf

    • anastasija

      odlično pitanje kaća

  18. Повратни пинг: Други разред | Учионица добре воље

  19. Повратни пинг: Трећи разред | nslavica

  20. Koleginice, svaka cast. Pozdrav

  21. uciteljice ovo je divno

  22. Повратни пинг: Контролни задаци,наставни листићи… | Зелена учионица

  23. Danijela

    sve pohvale za sajt

  24. HVALA VAM KOLEGINICE NA DIVNIM IDEJAMA.VELIKI POZDRAV!

  25. anastasija

    od srca čestitam ko je smislio sajt

  26. anastasija

    ssssssssssssssssssssssssssssssssssssuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuppppppppppppppppppppppeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

  27. milena

    anastasija!predugačak odgovor!

  28. neznam kako da udjem u test

  29. nikola

    pedivni ste puno i puno vam hvala đurice

  30. Vaš sajt koristim kao mama učenica drugog i trećeg razreda. Hvala puno!!!

  31. lepo kao sunce

  32. olivera

    Molim Vas da objavite III inicijalni test iz matematike i sveta oko nas. Objavljen je koliko vidim samo iz srpskog jezuka. Unapred zahvalna.

  33. Viktorija

    Najbolji ste.Hvala Vam.

  34. od prvog do četvrtog imala sam sve petice hvala vam puno

  35. Повратни пинг: Прва провера из математике за трећи разред | ДЕЦА СУ ЧОВЕКОВА КРИЛА

  36. treba mi kontrolni o ljudskim delatnostima

  37. natasadjurkic670@gmail.com

    molim da napišete vazduh,voda i tečnosti kontrolni za teći razred.hvala vAM

  38. zasto nema rečca ne?

  39. Djurdjica

    Kako da dođem do priprema za Narodnu tradiciju za treći razred?

    • Поштована имењакињо,
      Ја предајем Од играчке до рачунара, и у својим „базама“ немам припреме за Народну традицију. Можда то исто питање да поставите на ФБ групи Трећи разред, тамо има неколико хиљада чланова, вероватно неко има тражене припреме.
      Линк групе https://www.facebook.com/groups/trecirazred/
      Поздрав и свако добро. 🙂

      • Djurdjica

        Hvala vam puno sa zakašnjenjem,Sa velikim uvažavanjem prema Vašem radu vaša imenjakinja Đurđica.

Постави коментар

Блог на WordPress.com.