Златно време – стратегија управљања позитивним понашањем

Златно време је период посвећен награђивању деце која су целу недељу поштовала школска правила .

„Већина деце се понаша добро већину времена, али њихово понашање се не примећује“, објашњава Џени Мосли, саветница за образовање Велике Британије која је осмислила златно време крајем прошлог века.

Ова активност има за циљ да награди добро понашање, а не учење или школска постигнућа.

Поштовање  златних правила кључно је за златно време. Школе могу имати различита имена за своја правила, али у њих углавном спадају у следеће области:

  • Љубазност
  • Пристојно понашање
  • Пажња
  • Искреност
  • Труд
  • Брига за имовину

 

Шта је златно време?

Деца се одлучују за омиљене активности у понедељак ујутру и имају читаву недељу да им се радују.

Последњи час петком остављају своје књиге, свеске и иду да се играју оно што су одабрали. Могу да играју фудбал или видео игре, да експериментишу, праве нешто, пишу споменаре…

Златно време не треба третирати као друго време одмора, где деца једноставно проводе време у дворишту  на отвореном да би се играла.  Такође је важно да наставници током златног времена не намећу активности целом разреду.

Почетком недеље сва деца почињу са пуним правом на златно време.

Ако дете прекрши неко правило, учитељ га тихо упозори или да знак да прекине то што ради, тиме му даје шансу да одлучи о свом понашању. Уколико не прекине са непожељном активношћу, дете губи део свог драгоценог времена, што се евидентира.

Сваки прекршај одузима три минута од златног времена.

Затим, када остатак разреда ужива у златном времену, она деца која су га изгубила, мирно седе и гледају пешчане сатове онолико минута колико су прекршаја направили. Они користе пешчане сатове у којима песак цури по три минута и дете једноставно чека да прође онолико пута по три минута колико је било непожељних испада.

Замислите учитељи у Србији су од издавачких кућа добили пешчане сатове који мере три минута. Баш сам се питала за његову намену у настави.

Истраживања су показала да  се до 20% времена наставе изгуби недељно као резултат бављења инцидентима у понашању – тако да златно време  када се правилно користи , има изузетно повозитиван утицај на понашање, кажу они који га користе.

На крају се намеће се питање како убацити у претрпане распореде часова још једну активност – можда то може једном бити и златна ваннаставна или слободна активност, као завршетак наставне недеље.

 

 

Categories: Идеје | 1 коментар

Кретање чланака

One thought on “Златно време – стратегија управљања позитивним понашањем

  1. Djurdjica Poldruhi

    😃🤗😄😘💗😍 Odlična ideja. Iskoristiću je.

    пет, 15. нов 2019. у 10:25 Испеци па реци деци
    је написао/ла:

    > Ђурђица Стојковић posted: „Златно време је период посвећен награђивању
    > деце која су целу недељу поштовала школска правила . „Већина деце се понаша
    > добро већину времена, али њихово понашање се не примећује“, објашњава Џени
    > Мосли, саветница за образовање Велике Британије која је о“
    >

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: