Развијање моторике код деце

Игре, скакање, трчање, провлачење су активности које подстичу развој  моторике код деце. Оне утичу на развој координације, равнотеже и  помажу детету да развије сналажење у простору.

Постоји и фина моторика која представља способност да се праве прецизни ситни покрети руком уз задржавање добре координације између прстију и ока. Она се развија са узрастом: од почетних неспретних покушаја детета до момента када дете може да узме оловку и да је контролише, тако да успева да напише слова.

Фина моторика је веома значајна за писање што представља довољан разлог да се обрати пажња на развијање те вештине и код куће, много пре поласка у школу.

Могуће је понудити деци бројне активности: цртање, бојење, сецкање, лепљење, превлачење…

Оне доприносе јачању мишића шаке, њене спретности, развијању координације између ока и руке, развоју опажања и концентрације што је неопходно за савладавање вештине писања. Временом, покрети руке детета постају сигурнији.

За најмлађе:  Неколико игрица сецкалица, препознавања и координације покрета…

Сецкалице, коверте, бојанке –  клик на слику испод

Seckalice

Препознавање и координација покрета – превлачење облика:

Prepoznavanje oblika

Састави кућу:

Sastavi kucu

Још много лепих игара за најмлађе можете пронаћи на:  SESAMO

 

Categories: За родитеље | 2 коментара

Кретање чланака

2 thoughts on “Развијање моторике код деце

  1. Sonja

    HVALA, hvala puno na pozdravima i lepim zeljama i hvala puno na ovim divnim idejama,(ne zna se ko se vise obradovao pairnim lutkicama moja Lana ili ja🙂 )Bas mi je trebalo novih ideja nalik ovome na http://www.sesamo.com, Moja nova beba ima dve nedelje,a Lana ce u februaru 4 godine,tako da se trenutno trudim da sto vise vremena posvetim licno njoj,da radimo nesto zajedno,nesto kreativno i lepo,kako bi izbegli eventualnu ljubomoru i osecaj da mora mamu da deli sa bebom…za sada sam uspela( i jako sam ponosna na sebe )Lana obozava svoju malu seku,puno mi pomaze i jako je pazljiva i nezna,divno je prihvatila bebu. Ja sam puno finih „uradi sam“ idejica pronasla na sajtu: Najbolja Mama Na Svetu.com“….pa eto,moze koristiti…🙂 Igrajte se svojom decom,to je neprocenljivo i nezamenljivo…stici cete i sve ostalo-deca ponekad i spavaju😉 !

    Veliki pozdrav mojoj divnoj učiteljici i svim mamama koje su kao i ja i dalje velika deca

  2. obične priče

    Hvala ,ovo je dragoceno.🙂

Оставите одговор

Create a free website or blog at WordPress.com.

