Опасна материја?

Ових дана некако ми је ближа књига него ТВ па сам узела студију „Филозофија страха“ коју је урадио Норвежанин Лаш Фр. Х. Свенсен.

По њему „Масовни медији доприносе стварању страха који је непропорционалан у поређењу с оним што представља његову предметну основу“.

У сваком случају, није реч о шали, али једно испитивање доказује оно што је веома дуго познато – да су у страху велике очи. Великом броју испитаника изнета су својства материје која су гласила овако:

„Када се погледају штетни учинци те материје, може се без икакве сумње наћи разлог за забринутост:

1) Она је узрок многих смртних случајева сваке године;

2) Она веома брзо ствара навику, а симптоми апститенције убијају у року од свега неколико дана;

3) Велики унос те твари у течном виду може да изазове тровање са смртним исходом;

4) У малим количинама може при удисању да изазове по живот опасно гушење;

5) У гасовитом стању може да проузрокује озбиљне опекотине;

6) Код пацијената који болују од рака , та твар се често налази у туморима…»

Многи људи су, чувши за ову опасну материју, потписали захтев за њену забрану.

Имате ли ви представу о којој се материји ради?

Categories: Актуелности | 19 коментара

Кретање чланака

19 thoughts on “Опасна материја?

  1. bakasenovic

    Ja neznam,priznajem

  2. БРАВО!
    Многи су потписали захтев за забрану и попили ту исту материју, не знајући да је реч о обичној ВОДИ.
    Искрено, да нисам одмах прочитала решење у студији, вероватно бих и ја размишљала као и већина испитаника.

  3. Колега Ивковић је изизетан, неке приче које дајем ученицима сам проследила њему и он врло савесно напише од кога је добио.
    Размишљала сам док сам писала, да одмах ставим одговор. Ви сте текст довршили. Хвала и поздрав.

  4. Uobičajeno sjajan post. Mogu da zamislim koliko deca uživaju na vašim časovima.
    Masovni mediji često utiču na našu percepciju realnosti tako da ona odstupa od stvarnog stanja. Navode nas da se služimo nečim što se u kognitivnoj psihologiji zove „heuristika dostupnosti“: ono o čemu se mnogo priča i čemu se pridaje značaj, postaje nam „realno sveprisutno“. Tako, veliki broj ljudi izbegava da putuje avionom, ne zato što se boji letenja ili visine, nego zbog straha od nesreće. Kvaka je u medijima. Pošto oni ekstenzivno slikaju i pišu o padovima aviona, to nam se ureže u pamćenje i potpuno gubimo iz vida da mnogo veći broj ljudi, tokom jedne godine, izgubi život u automobilskim nesrećama.
    Pošto su skandinavci nekako ovladali tehnikom pisanja sjajnih, razumljivih knjiga na teške teme, preporučujem vam „Filozofiju zla“. Autor je Laš Fr. H. Svensen. Izdanje „Geopoetike“.
    Pozdrav🙂

  5. За сада сам прочитала само „Филозофију страха“, постоји и „Филозофија досаде“. Аутор је стварно врло разумљив и све поткрепљује бројним примерима.
    Из Ваших постова већина нас има прилику за ново сазнање. Поставила бих ако се слажете Ваш пост Епидемија хиперактивности и поремећаја пажње код деце: Стварност или подвала?
    Било би добро да га прочитају родитељи и учитељи који посећују овај блог.
    Мада би мој савет био да је потребно само много стрпљења родитеља и учитеља и не правити „од муве магарца“. Многи ти немирни дечаци које сам учила и који су бацали у очај своје родитеље сада су здрави, добри и вредни млади људи. А то је најважније зар не?

  6. Ово крадем :)!

  7. Веома занимљив пост. Елем, у праву је Соња – замишљам како дјеца у живају на Вашим часовима🙂

    • Трудим се да деци буде интересантно, али има неких ствари које деца морају сама да науче, савладају и открију. Управо ти садржаји који им нису „сервирани“ него самостално откривени су најдрагоценији и малишанима најкориснији. Ипак, лепо је чути похвалу, сви смо само људи.

  8. Поштована колегице Ђурђица, хвала Вам на подршци коју ми дајете. Вјероватно сте проникнули како ја очајнички тешко напипавам ове Вордпрес програмске алатке да направим прве записе и да савладам технику ове друштвене мреже. Стари добри Вук С. Караџић – који се 50 година борио с конзервативцима свих боја – вјеровао је у побједу говорећи: „Не да се, али ће се дати!“
    Иначе, Ваше радове помно читам и анализирам. Свиђају ми се, прије свега та Ваша енергичност, инвентивност, жеља да се ради из љубави, али и графичка дотјераност блога. Мада због одласка у пензију о.г. напуштам заувијек учионицу, увијек ми је драго посматрати људе који ваљано раде свој посао уздижући часну учитељску професију, а не да се иза ње крију… Срдачан поздрав! Срећно!

    • Вама ће се дати – ово Вама већ сасвим добро иде. Иначе ја сам блог направила у јануару а онда сам га мало по мало дотеривала. У марту сам чула за онлајн семинар „Блог твитер и фејсбук у настави“. Прошла сам њихове вежбе и напокон уредила блог онако како желим, повезала га са фејсбуком и твитером које раније нисам ни желела да имам и тако се чланци које објавим појаве на више различитих страна.
      Ваша мисија да се чује за Винску је одлична. Први пут сам чула за њу преко Вашег блога. Мало по мало људи ће упознавати и Вас, Ваш рад и Вашу Винску.
      А што се тиче одласка у пензију убеђена да важи изрека „Једном учитељ, увек учитељ“. Можда је вордпрес прилика да са колегама поделите неке ваше идеје, искуства и решења. Наш посао увек има неке недоумице, двоумљења и добро дође размена мишљења. Срдачан поздрав🙂

  9. Nisu samo deca… Uživam i ja.😉

Оставите одговор

Create a free website or blog at WordPress.com.

